Zeer besmettelijke vorm van schurft vastgesteld in Flevoziekenhuis
Dat en meer lees je in 1Almere Vandaag: jouw dagelijkse update vol met Almeers nieuws. Dit is de nieuwsbrief van dinsdag 17 februari!
Uitbreiding Yanmar Stadion start binnenkort: capaciteit naar 5.800 plaatsen
Binnenkort beginnen de werkzaamheden voor de uitbreiding van het Yanmar Stadion van Almere City FC. De Geus Bouw is verantwoordelijk voor het project. De uitbreiding omvat twee tribunes en de capaciteit van het stadion wordt verhoogd naar 5.800 plaatsen.
Afgelopen vrijdag, voorafgaand aan de thuiswedstrijd tegen Helmond Sport, tekenden Almere City FC en De Geus Bouw de overeenkomst voor onder andere de uitbreiding. Er komen extra business seats, reguliere zitplaatsen en staanplaatsen bij.
Zeer besmettelijke vorm van schurft vastgesteld in Flevoziekenhuis
In het Flevoziekenhuis in Almere is deze week op de verpleegafdeling Oncologie/Hematologie bij een patiënt scabiës crustosa vastgesteld. Dit is een zeer besmettelijke variant van schurft. Het ziekenhuis heeft direct strenge isolatiemaatregelen genomen volgens de landelijke richtlijnen om verdere verspreiding in Almere te voorkomen. Er is volgens het ziekenhuis geen risico voor reguliere bezoekers.
Directe isolatie in Flevoziekenhuis
Zodra de besmetting met de schurftmijt werd ontdekt, is de patiënt in isolatie geplaatst. Scabiës crustosa is besmettelijker dan de gewone variant van schurft, omdat er bij deze vorm veel meer mijten op de huid aanwezig zijn. Hierdoor kan besmetting al plaatsvinden door kortstondig huidcontact of via besmet linnengoed en kleding.
Van der Loo wil door als burgemeester: ‘Dit is geen speeddate’
Hein van der Loo heeft zich in business magazine Almere Zaken uitgesproken over zijn toekomst als burgemeester. De bestuurder wil graag aanblijven voor een tweede termijn. Ter gelegenheid van vijftig jaar Almere blikt Van der Loo in een interview uitgebreid terug op bijna drie jaar burgemeesterschap.
De burgemeester zegt nog altijd verliefd te zijn op de stad. “Ik kijk door een roze bril naar de stad. Iedere keer als ik door de stad loop of fiets en mensen spreek, denk ik: wat is het toch fantastisch. Mensen met verschillende achtergronden leven hier zo natuurlijk met elkaar.”
Verder in het nieuws:
Almeerse foto van de dag
Elke dag kiest de redactie van 1Almere de Almeerse foto van de dag. Dagelijks sturen Almeerders hun beste foto’s in via onze fotogroep op Facebook. De winnaar van vandaag is Evert Woutersen. Gefeliciteerd Evert!






