Kat Mickey weer veilig thuis na 8 weken vermissing
Dat en meer lees je in 1Almere Vandaag: jouw dagelijkse update vol met Almeers nieuws. Dit is de nieuwsbrief van maandag 30 maart!
Goedemorgen,
Vandaag lees je wie de formatie gaat begeleiden en waarom de burgemeester twee FEBO’s geen vergunning wil geven. Terwijl de Tekenradar waarschuwt voor teken in de Lepelaarplassen, hebben we ook goed nieuws over de terugkeer van de vermiste kat Mickey. Voor een glimlach zorgen de beelden van schoolhond Cami, die geliefd is bij de leerlingen van basisschool De Lettertuin.
Fijne dag,
Maud van 1Almere
Peter den Oudsten voorgedragen als verkenner voor nieuw bestuur in Almere
GroenLinks-PvdA draagt de ervaren bestuurder Peter den Oudsten als verkenner voor de vorming van een nieuw stadsbestuur in Almere. De partij, die bij de verkiezingen van 18 maart met 8 zetels als grootste uit de bus kwam, ziet na een eerste gespreksronde "brede overeenstemming" over de koers voor Almere.
Kat Mickey weer veilig thuis na 8 weken vermissing
Na een spannende vermissing van bijna twee maanden is kat Mickey weer terecht. De 5-jarige kater werd vrijdag 27 maart door zijn eigenaren zelf gevonden en gevangen bij Jeugdland, nadat hij sinds eind januari spoorloos was.
‘Gevaarlijke’ familiebanden zijn reden dat burgemeester vergunning voor FEBO’s weigerde
Twee FEBO's in Almere mogen geen vergunning krijgen, omdat het te onduidelijk is door wie de horecazaken aan het Stationsplein in Stad en aan het Noordeinde in Buiten echt worden gerund. Dat stelde de burgemeester van Almere donderdag bij de Raad van State. Hij stond daar tegenover de exploitante en franchise-neemster van de FEBO's. Zij wil dat haar zaken open blijven.
Schoolhond Cami maakt iedereen happy
Een kwispelende staart maakt de schooldag meteen een stuk leuker. Op basisschool De Lettertuin loopt schoolhond Cami rond om de kinderen een vrolijke dag te bezorgen. Wij gingen langs in Almere Buiten om te zien hoe de sfeer was.
Verder in het nieuws:
Deze week in Almere:
Almeerse foto van de dag
Elke dag kiest de redactie van 1Almere de Almeerse foto van de dag. Dagelijks sturen Almeerders hun beste foto’s in via onze fotogroep op Facebook. De winnaar van vandaag is Yvonne Burgwal. Gefeliciteerd Yvonne!
Bedankt voor het lezen! Jouw feedback helpt ons om de nieuwsbrief te optimaliseren. Ben je tevreden of kan het beter? Laat het ons weten.







