Grote bezuinigingsronde bij Hogeschool Windesheim
Dat en meer lees je in 1Almere Vandaag: jouw dagelijkse update vol met Almeers nieuws. Dit is de nieuwsbrief van zaterdag 17 januari.
Goedemorgen,
Hogeschool Windesheim moet fors bezuinigen. In totaal moeten er bij de onderwijsinstelling 250 medewerkers vertrekken. Daarnaast lees je in deze editie van 1Almere Vandaag over een crowdfunding van Vis à Vis en een opmerkelijke actie van de politie.
Morgen is er geen nieuwsbrief, maar maandag zijn we weer om 07.00 in je mailbox te vinden.
Fijn weekend!
Vincent van 1Almere
Lokbericht politie: vijftig jongeren reageren op oproep voor explosie
Gezocht: iemand die in Almere een aanslag met explosief wil plegen. Een vraag met die strekking stelde de politie onlangs in een anoniem bericht op sociale media. In drie dagen tijd reageerden vijftig jongeren. Ze wilden de klus wel aannemen.
Sectorhoofd Ben Nassir Bouayad van de politie vertelde dit verhaal donderdagavond aan de gemeenteraad van Almere. Hij uitte daarbij ook grote zorgen. Het lokbericht was erop gericht om te kijken hoeveel reacties het op zou leveren en wie er zou reageren. De conclusie is dat het vooral jongeren waren.
Zonder hijskraan geen spektakel: Vis à Vis start crowdfunding voor een nieuwe
Theatergezelschap Vis à Vis heeft binnenkort een nieuwe hijskraan nodig. Essentieel voor de voorstellingen, maar ook peperduur. Met een crowdfunding hoopt de groep genoeg geld bij elkaar te sparen, om zo ook deze zomer spectaculaire effecten in de nieuwe voorstelling op te kunnen nemen.
Grote bezuinigingsronde bij Hogeschool Windesheim
Hogeschool Windesheim staat voor een ingrijpende bezuinigingsoperatie. De onderwijsinstelling in Zwolle en Almere wil de komende jaren fors besparen en zal daarom ongeveer 250 medewerkers die vertrekken niet vervangen. Dat schrijft De Stentor.
Almeerse foto van de dag
Elke dag kiest de redactie van 1Almere de Almeerse foto van de dag. Dagelijks sturen Almeerders hun beste foto’s in via onze fotogroep op Facebook. De winnaar van vandaag is Masja Jansen met deze foto genomen in het Kromslootpark. Gefeliciteerd Masja!






